Αναζήτηση
  • Σαρακινού Παναγιώτα

Διατροφή. Πως επηρεάζει τις Αυτοάνοσες και Χρόνιες νόσους

To σώμα μας έχει γενετικά προγραμματιστεί, για μια διατροφή όσο πιο κοντά στη φυσική, αγνή της μορφή. Αντίθετα, οι συνήθειες του σύγχρονου τρόπου ζωής (εργασία, stress, πολλαπλές ανάγκες της καθημερινότητας) κάνουν τον άνθρωπο να αποκλίνει από αυτό το μοντέλο. Επιπλέον τα media, μας κατακλύζουν καθημερινά από διαφημίσεις σχετικές με τη διατροφή, όπως δελεαστικά snacs για ενήλικες και παιδιά “χωρίς θερμίδες” κ.α. με αποτέλεσμα, ο καταναλωτής να μπερδεύεται, να μην έχει ξεκάθαρη πληροφορία της πραγματικά υγιεινής τροφής. Αυτής δηλαδή, που και θα δώσει ενέργεια ,αλλά δε θα επιβαρύνει τον οργανισμό ούτε με θερμίδες, ούτε με επεξεργασμένα συστατικά. Οφείλουμε να καταναλώνουμε καλή ποιοτική τροφή ,χωρίς χρώματα, αρωματικές ύλες, χωρίς trans λιπαρά και αλλά συνθετικά συστατικά, επιβλαβή για τον οργανισμό.

Εκτός αυτών, ο κάθε οργανισμός, ανάλογα της νόσου ή της φλεγμονής που μπορεί να κρύβει επιβαρύνεται, ακόμα κι όταν θεωρητικά επιλέγει κάποια τρόφιμα που θεωρούνται πως “κάνουν καλό”. Κάποιες φορές, το ανοσοποιητικό σύστημα, αναγνωρίζει τις τροφές που καταναλώνουμε ως “εισβολείς“ και αμύνεται παράγοντας αντισώματα εναντίον αυτών των τροφών.

Αυτά τα αντισώματα οδηγούν σε νόσους, μέσω φλεγμονώδους διαδικασίας(σύμπλεγμα αντισώματος-αντιγόνου, που μπορεί να βλάψει τους ιστούς και να οδηγήσει σε παχυσαρκία, λιπώδη διήθηση, αθηροσκλήρυνση) και αυτοάνοσων μηχανισμών )αντιγόνα των τροφών μοιάζουν με διάφορα στοιχεία των ιστών και τα αντισώματα να επιτίθενται σε αυτούς και να εξελίσσεται η αντίδραση σε αυτοανοσία).

Οι ομοιότητες των τροφικών αντιγόνων και των στοιχείων των ιστών, ονομάζεται “μοριακός μιμητισμός. ( Αυτά τα αντισώματα, δεν είναι τα ίδια με εκείνα έναντι των ιών και μικροβίων, που μας προστατεύουν. ΤΑ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙ των ΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΝΤΙΓΟΝΩΝ, είναι του τύπου της αυτοανοσίας που δε θέλουμε να υπάρχουν καθόλου.

Η πιο χαρακτηριστική μορφή και καλύτερα μελετημένη, τροφικής αλλεργίας-δυσανεξίας, είναι η ΚΟΙΛΙΟΚΑΚΗ (δυσανεξία στη γλουτένη). Η ΕΡΠΗΤΟΕΙΔΗΣ ΔΕΡΜΑΤΙΤΙΔΑ, είναι μια άλλη εκδήλωση δερματιυπερευαισθησίας στη γλουτένη και μπορεί να συνοδεύεται με προσβολή από αυτοαντισώματα του ΚΝΣ, των οστών και των τενόντων, του ήπατος ή των δοντιών.

Στη θέση της, θα μπορούσε να βρίσκεται οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο. Πρόσφατη μελέτη, ανέδειξε ότι η παθογένεση της ΡΕΥΜΑΤΟΕΙΔΟΥΣ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑΣ, μπορεί να σχετίζεται με αύξηση ειδικών αντισωμάτων έναντι πρωτεϊνών του γάλακτος, αυγού και άλλων τροφίμων. Η απομάκρυνση τροφών είχε ως αποτέλεσμα, την μείωση των συμπτωμάτων της Ρ.Α και την ακτινογραφική βελτίωση, μειώνοντας τα ειδικά αντισώματα έναντι ορισμένων τροφίμων.

Σε άλλη μελέτη ,ασθενείς με Σύνδρομο SJROGREN(άλλο αυτοάνοσο νόσημα του συνδετικού ιστού) και Σύνδρομο Ευερέθιστου εντέρου, έδειξε ότι η απομάκρυνση τροφών με αντισώματα IgG, μείωσε τα συμπτώματα τόσο στο γαστρεντερικό όσο και στις αρθρώσεις. Όταν επανάφεραν τα τρόφιμα, επανήλθαν και τα συμπτώματα

Αλλά πολλά παραδείγματα ,ευεργετικά στην μείωση των συμπτωμάτων, με απομάκρυνση από τη διατροφή IgG αντιδραστικών τροφών, υπάρχουν στο ΑΣΘΜΑ, στην ΕΛΚΩΔΗ ΚΟΛΙΤΙΔΑ στη ΝΟΣΟ του CROHN.

Το 45% του πληθυσμού, υπολογίζεται να υποφέρει από κάποια εκδήλωση δυσανεξίας και περισσότερο οι γυναίκες από άντρες.

ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ καθυστερημένα μετά από ώρες ή μέρες ,από την κατανάλωση του ένοχου τροφίμου, κάνοντας έτσι δύσκολο τον συσχετισμό του με το αίτιο.

ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΤΡΟΦΙΚΗ ΔΥΣΑΝΕΞΙΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ:

ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΚΟ- έμετος, δυσκοιλιότητα, οισοφαγίτιδα, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου κ.α.

ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟ-αδυναμία, μυϊκή δυσκαμψία, αρθραλγίες κ.α.

ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ-βρογχίτιδα, άσθμα, ρινίτιδα κ.α.

ΝΕΥΡΙΚΟ-πονοκέφαλοι, ημικρανίες, αδυναμία συγκέντρωσης, διαταραχές μνήμης, διαταραχές διάθεσης κ.α.

ΔΕΡΜΑ-κνησμός, ερυθρότητα, κνίδωση, ατοπική δερματίτιδα, έκζεμα κ.α.

Με τη λήψη μόνο λίγων σταγόνων αίματος,

Η Εξειδικευμένη βιοχημική μοριακή εξέταση TROPHOSCAN, μετράει την παρουσία ειδικών IgG ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΩΝ στο αίμα, για περισσότερα από 400 διαφορετικά τρόφιμα και χημικά πρόσθετα τροφίμων. Έτσι ελέγχεται η τροφική δυσανεξία και ο ιατρός σχεδιάζει εξατομικευμένο διατροφικό πλάνο εφαρμόζοντας τις απαραίτητες διατροφικές αλλαγές στον ασθενή .

101 προβολές

+30 697 255 1986